Przygotowanie strategii HRS4R

2023-02-03

uzyskanie za pośrednictwem platformy EURAXCESS informacji o pozytywnym wyniku oceny śródokresowej dotychczasowego procesu wdrożenia HRS4R dokonanej przez KE. Jednocześnie przesłane zostało przypomnienie, że utrzymanie Wyróżnienia „HR Excellence in research” wymaga wewnętrznego przeglądu zmienionej i zaktualizowanej strategii HR za trzy lata (okres ten jest liczony od chwili obecnej), ocenionej przez zewnętrznych międzynarodowych ekspertów, a następnie (ewentualnie) ich wizyty na miejscu.

 

2022-11-29

uzyskanie z platformy EURAXCESS informacji o przekazaniu Raportu Wewnętrznego do oceny. UEK powinno zostać poinformowane o wyniku w przeciągu najbliższych 3 miesięcy.

 

2022-09-14

wprowadzenie Raportu Wewnętrznego, z działań realizowanych w ramach wdrażania inicjatyw HR Excellence in Research, na platformę EURAXCESS i wysłanie do weryfikacji przez Komisję Europejską.

 

Zebranie 2022-05-18

Cel zebrania:

  • omówienie przygotowań do ankiety, podział dodatkowych zadań przy przygotowaniu ankiety

Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • do ankiety zostaną dodane elektronicznej objaśnienia dla poszczególnych zasad,
  • Dział E-learningu udostępni edycję ankiety dodatkowym osobom,
  • zmodyfikowany zostanie wstęp do ankiety oraz dodatkowe, ostatnie pytanie,
  • przygotowane zostanie pismo informujące o ankiecie, które zostanie rozesłane do pracowników UEK,
  • ankieta będzie prowadzona w terminie od 30 maja do 12 czerwca (czyli przez dwa tygodnie),
  • raport z wynikami ankiety zostanie opracowany do 20 czerwca 2022 r.,
  • raport z wdrożenia zostanie opracowany do 30 czerwca 2022 r. i przekazany do sprawdzenia jednemu z członków Zespołu (należącemu do grupy R4).

Zebranie 2022-05-04

Cel zebrania:

  • dokonanie podziału prac celem przeprowadzenia ankiety oraz przygotowywania raportu samooceny.

Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • przeprowadzeniem ankiety zajmą się wybrane 4 osoby z Zespołu. Ankieta zostanie przeprowadzona w okresie: ostatni tydzień maja i pierwszy tydzień czerwca,
  • przygotowaniem raportu samooceny zajmą się prof. UEK dr hab. Małgorzata Tyrańska i dr inż. Maciej Walczak. Wersja raportu do recenzji będzie gotowa na 30 czerwca 2022 r.

Zebranie 2022-02-23

Cel zebrania:

  • poinformowanie Zespołu o przebiegu prac nad projektem w okresie od ostatniego zebrania i omówienie aktualnego stanu projektu,
  • przydział zadań do realizacji na następny okres.

Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • dokonane zostanie rozpoznanie, jakie dokumenty są niezbędne do złożenia sprawozdania z przebiegu wdrożenia zadań w ramach LOGO,
  • Koordynator Zespołu podejmie kontakt z Dyrektorem Kancelarii Rektora w sprawie umieszczenia procedury przyjęcia nowego pracownika na stronie UEK w formie graficznej (+ dodatkowo procedura zostanie umieszczona na stronie LOGO).

Zebranie 2022-01-26

Cel zebrania:

  • sprawozdanie z postępu wdrażania poszczególnych zadań na Uczelni,
  • zaplanowanie dalszych prac w Zespole.

Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • podział prac związanych wdrażaniem (lub nadzorem nad jego przebiegiem) inicjatyw, które jeszcze nie zostały ukończone.

za

 

Od 2020-10 do 2022-01 — okres poświęcony wdrażaniu inicjatyw zaplanowanych w harmonogramie (Action Plan).

W związku ze zmianami organizacyjnymi, które nastąpiły w UEK w wyniku przyjęcia nowego Statutu, konieczne stało się przypisanie części inicjatyw do nowo powstałych komórek i stanowisk.

 

2020-10-05

Uzyskanie informacji o pozytywnej weryfikacji merytorycznej wniosku HRS4R przez niezależnych recenzentów.

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie uzyskał tym samym prawo do oficjalnego wykorzystywania znaku „HR Excellence in Research” w ramach promowania stymulującego i sprzyjającego środowiska pracy dla naukowców:

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie został również wymieniony wśród instytucji posiadających wyróżnienie na stronie: https://euraxess.ec.europa.eu/jobs/hrs4r#show_POLAND

2020-02-18

Uzyskanie informacji o pozytywnej weryfikacji formalnej wniosku HRS4R

 

2020-01-16

Przesłanie wniosku HRS4R do Komisji Europejskiej za pośrednictwem platformy UERAXESS

 

Zebranie 10, 2019-12-13

Cel zebrania:

  • poinformowanie Zespołu o przebiegu prac nad projektem w okresie od ostatniego zebrania i omówienie aktualnego stanu projektu,
  • wskazanie dalszych działań niezbędnych do zakończenia projektu,
  • przedstawienie możliwych przyszłych scenariuszy związanych z projektem,
  • podziękowanie członkom Zespołu za dotychczasowy wkład pracy.

 

Zebranie 9, 2019-03-24

Cel zebrania:

  • prezentacja i ogólna analiza wyników badania ankietowego przeprowadzonego wśród pracowników UEK,
  • przedstawienie planu działania i podziału pracy przy przygotowywaniu Strategii HRS4R.

Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • Dział Transferu Wiedzy i Projektów Międzynarodowych pozyska aktualne wersje formularzy wniosku,
  • opracowane pod względem statystycznym wyniki ankiety zostaną udostępnione członkom Zespołu,
  • podzespoły zapoznają się ze zgłoszonymi w ankiecie komentarzami i zidentyfikują, w ramach przypisanych im obszarów, istotne propozycje inicjatyw przedstawione przez pracowników Uczelni (wskazane w ankiecie),
  • podzespoły opracują przypisane im części raportu (z ustosunkowaniem się do zidentyfikowanych mocnych i słabych stron Uczelni w ramach analizowanych obszarów).

 

Zebranie 8, 2019-03-01

Cel zebrania:

  • spotkanie i wymienienie uwag z p. Prof. UG dr hab. Haliną Czubasiewicz (pracownikiem Uniwersytetu Gdańskiego), uczestniczącej w zebraniu Zespołu w charakterze konsultanta zewnętrznego. Konsultacje dotyczyły prac przeprowadzonych do tej pory przez Zespół (w tym przede wszystkim zgromadzonej dokumentacji i przygotowanych inicjatyw) oraz omówienia dalszych planowanych działań (w szczególności opracowania ankiety i strategii HRS4R).

 

Zebranie 7, 2019-01-25

Cel zebrania:

  • analiza zapisów w obszarze 4 – „Szkolenie i rozwój” (punkty 36-40).

 Ustalenia/zaplanowane działania po
zebraniu:

  • podzespół ds. opracowania formularza ankiety dokona jej finalnej korekty (z uwzględnieniem efektów ankietowania próbnego); wersja finalna zostanie przesłana do Sekretarza Zespołu,
  • podzespół 4 „Szkolenie i rozwój” dokona korekty zapisów w swoim obszarze.

 

Zebranie 6, 2019-01-18

Cel zebrania:

  • zakończenie analizy zapisów w obszarze 3 – „Warunki pracy i zabezpieczenie społeczne” (punkty 33-35),
  • omówienie projektu ankiety.

 Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • wskazanie terminu przygotowania ostatecznej wersji ankiety,
  • przeprowadzenie ankiety próbnej (każdy pracownik naukowo-dydaktyczny zaangażowany w prace Zespołu na następne spotkanie (tj. 25 stycznia) przyniesie jedną wypełnioną ankietę przez pracownika zaliczanego do liczby N nienależącego do Zespołu (może to być znajoma osoba z katedry). Do każdego pytania powinien zostać dołączony komentarz, czy pytanie jest zrozumiałe;
  • Zespół w drodze dyskusji zdecydował, że ankietowanie wszystkich pracowników Uczelni zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem platformy Moodle,
  • podzespół 3 „Warunki pracy i zabezpieczenie społeczne” dokona korekty zapisów w swoim obszarze.

 

Zebranie 5, 2019-01-11

Cel zebrania:

  • przeprowadzenie analizy zapisów w obszarze – „Warunki pracy i zabezpieczenie społeczne”.

 Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • powierzenie prowadzenia dyskusji na następnym zebraniu kierownikowi podzespołu ds. przygotowania ankiety,
  • ustalenie sposobu przekazywania uwag do ankiety.

 

Zebranie 4, 2018-12-14

Cel zebrania:

  • poinformowanie Zespołu o sprawach bieżących i postępie prac,
  • przeprowadzenie analizy zapisów w obszarze 2 – „Rekrutacja i selekcja” oraz liście kontrolnej dla analizowanego obszaru.

Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • zaplanowane spotkania w sprawie uwag do Statutu Uniwersytetu Ekonomicznego,
  • wyznaczenie terminu przesyłania uwag i komentarzy do ankiety,
  • podzespół 2 „Rekrutacja i selekcja” dokona korekty zapisów w swoim
    obszarze.

 

Zebranie 3, 2018-11-23

Cel zebrania:

  • poinformowanie Zespołu o sprawach bieżących i postępie prac,
  • przeprowadzenie analizy zapisów w obszarze 1 – „Aspekty etyczne i
    zawodowe”.

 Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • powierzenie administracji kontem UERAXESS Działowi Transferu Wiedzy i Projektów Międzynarodowych przy współpracy z Prof. UEK dr hab. Małgorzatą Tyrańską,
  • przygotowanie projektu zarządzenia rozszerzającego skład Zespołu,
  • przygotowanie wstępnej wersji projektu ankiety powołanemu w tym celu podzespołowi (termin wykonania projektu wyznaczony został przed zebraniem 14 grudnia 2018 r.),
  • ustalenie terminu przygotowania skorygowanego raportu 3 (podzespół 1. Aspekty etyczne i zawodowe) na 12.2018 r.

 

Zebranie 2, 2018-10-26

Cel zebrania:

  • poinformowanie o efektach prac podzespołów pracowników
    naukowo-dydaktycznych,
  • przedstawienie zasad nanoszenia poprawek i uzupełnień do analizy luk,
  • przedstawienie zakresu prac dla podzespołu pracowników administracyjnych.

 Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • ustalenie terminu krótkiego spotkania wybranych osób w sprawie strony internetowej projektu,
  • polecenie przygotowania zestawienia dotyczącego udziału procentowego kobiet na stanowiskach różnych kategorii,
  • polecenie przygotowania zestawienia struktury z punktu widzenia płci dla poszczególnych organów kolegialnych Uczelni,
  • polecenie przygotowania szablonu z wzorami, jak należy cytować poszczególne akty prawne (takie jak: Statut, zarządzenie Rektora, uchwała Senatu, ustawa),
  • przygotowanie i przesłanie przez podzespoły do 16 listopada 2018 r. korekt zestawień na potrzeby raportu 2 (prace obejmą skorygowanie dotychczasowych wpisów, uzupełnienie propozycji usprawnień oraz wypełnienie kolumny z oceną stopnia spełnienia, czyli +, -, -/+,   +/-).

 

Zebranie 1, 2018-10-01

Cel zebrania:

  • zaprezentowanie ogólnego planu działania podczas realizacji projektu,
  • podział Zespołu na podzespoły realizujące poszczególne zadania w ramach etapu 1.

 Ustalenia/zaplanowane działania po zebraniu:

  • aktywacja kont należących do Zespołu pracowników administracyjnych w systemie Moodle,
  • do 19 października 2018 r. podzespoły przygotują i prześlą zestawienia na potrzeby raportu 1 (raport ten obejmuje zidentyfikowane luki, rozpoznane przepisy krajowe i wewnętrzne oraz proponowane przez podzespoły tematyczne inicjatywy).

 

Zebranie 0, 2018-09-11

Cel zebrania:

  • zainicjowanie Zespołu,
  • przedstawienie założeń projektu,

Ustalenia/zaplanowane działania po
zebraniu:

  • ustalenie sposobów komunikacji pomiędzy członkami Zespołu.