Ułatwienia dostępu

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Działania Realizowane w ramach wdrożenia strategii HRS4R

Podjęte działanie

Dowód wykonania

A1: Przeprowadzenie kampanii informacyjnej nt. opracowanych i wdrożonych zasad zarządzania dobrami własności intelektualnej i przemysłowej oraz zasady komercjalizacji w UEK poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Działu Transferu Wiedzy i Projektów Międzynarodowych informacji poświęconych zagadnieniom praw własności intelektualnej, w tym:

wdrożone zgodnie z wyszczególnionymi punktami

  1. o organizowanych spotkaniach z ekspertami, szkoleniach i działaniach popularyzujących wiedzę z zakresu praw własności intelektualnej i przemysłowej;
  1. przykłady tzw. „dobre praktyki” w UEK w zakresie komercjalizacji wiedzy i technologii;
  1. o zakresie ochrony praw własności intelektualnej.

„Regulamin zarządzania  dobrami  własności  intelektualnej  i  przemysłowej oraz  zasady  komercjalizacji w  Uniwersytecie Ekonomicznym  w  Krakowie”

https://biznes.uek.krakow.pl/formularze/ 

https://uek.krakow.pl/informacje-prawne/akty-prawne

A2: Przeprowadzenie kampanii informacyjnej nt. standardów etycznych UEK poprzez rozesłanie wiadomości mailowych do wszystkich pracowników naukowych (R1-R4).

Standardy etyczne UEK są dostępne na stronie: https://uek.krakow.pl/uniwersytet/standardy-etyczne-uniwersytetu-ekonomicznego-w-krakowie oraz w postaci załącznika do Uchwały Senatu nr 38/2011 z dnia 26 września 2011;

Mail przypominający o przyjętych w UEK standardach etycznych został rozesłany dnia 29.10.2021 z konta „Biuro Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia” <mailing1@uek.krakow.pl>;

Informacje dotyczące przyjętych standardów etycznych w UEK zostały umieszczone w „Kompendium infomacji dla nowo zatrudnianych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”;

A3: Udostępnienie na stronie internetowej UEK zbioru ogólnokrajowych przepisów poświęconych zagadnieniom etycznym w obszarze B+R (dedykowana podstrona na witrynie internetowej UEK). Pracownicy naukowi (R1-R4) będą mieli zapewniony łatwy dostęp do zbioru aktualnych ogólnokrajowych przepisów poświęconych zagadnieniom etycznym w obszarze B+R.

do realizacji

Opracowanie i wdrożenie Standardów etycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Zarządzenie nr R.0211.32.2021 wydane przez Rektora UEK z dnia  01.06.2021 w sprawie wprowadzenia Regulaminu Uczelnianej Komisji Etyki ds. Badań Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zmienione przez R.0211.70.2021

A4: Upowszechnienie celów strategicznych UEK w zakresie działalności B+R poprzez organizację zebrań ze społecznością akademicką oraz rozesłanie wiadomości mailowych do wszystkich pracowników naukowych (R1-R4).

Spotkania Rektora i Prorektorów ze społecznością akademicką (w tym m.in. w dniach 26.02.2021; 9.12.2021; 27.06.2023; 17.11.2023; 25.10.2024)

A5: Dostosowanie Zarządzenia Rektora UEK (nr R-0201- 4/2017 z dnia 18 stycznia 2017 r.) w sprawie wprowadzenia strategii mobilności międzynarodowej pracowników i studentów UEK do wymogów Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 r. poz. 1668), przygotowywanych obecnie krajowych przepisów wykonawczych do Ustawy oraz do zaktualizowanych priorytetów dotyczących umiędzynarodowienia UEK.

Zarządzenie nr R-0201-4/2017, wydane przez Rektora UEK, z dnia 18.01.2017, w sprawie wprowadzenia Strategii mobilności międzynarodowej pracowników i studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

A6: Dostosowanie Uchwały Senatu UEK (nr 30/2009 z dnia 14 września 2009 r.) w sprawie warunków i trybu kierowania przez UEK pracowników, doktorantów i studentów za granicę w celach naukowych i dydaktycznych do wymogów Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 r. poz. 1668), przygotowywanych obecnie krajowych przepisów wykonawczych do Ustawy oraz do zaktualizowanych priorytetów dotyczących umiędzynarodowienia UEK.

Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.83.2021 z dnia 22 grudnia 2021 roku w sprawie Zasad kierowania pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie za granicę oraz zasad odbywania podróży służbowych poza granicami kraju

A7: Dostosowanie Zarządzenia Rektora UEK (nr R-0201-10/2018 z dnia 11 kwietnia 2018 r.) w sprawie zasad kierowania pracowników UEK i osób wykonujących umowy cywilno-prawne za granicę oraz zasad odbywania podróży służbowych poza granicami kraju do wymogów Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 r. poz. 1668), przygotowywanych obecnie krajowych przepisów wykonawczych do Ustawy oraz do zaktualizowanych priorytetów dotyczących umiędzynarodowienia UEK.

Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.83.2021 z dnia 22 grudnia 2021 roku w sprawie Zasad kierowania pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie za granicę oraz zasad odbywania podróży służbowych poza granicami kraju

A8: Opracowanie procedury realizacji i kontroli wydatków oraz obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach projektów naukowych oraz udostępnienie jej pracownikom naukowym (R1-R4) na stronie internetowej Działu Transferu Wiedzy i Projektów Międzynarodowych (dedykowana podstrona w witrynie internetowej UEK).

A9: Rozesłanie informacji o procedurze realizacji i kontroli wydatków oraz obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach projektów w formie wiadomości mailowych do wszystkich pracowników naukowych (R1-R4).

Zarządzenie Rektora nr R.0211.18.2021 z dnia 12 marca 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu przygotowywania, realizacji i rozliczania projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, realizowanych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie

oraz

o zarządzeniu Rektora nr R.0211.53.2021 z dnia 19.08.2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu przygotowania, realizacji i rozliczania projektów o charakterze naukowym i projektów wspierających działalność naukową finansowanych ze środków zewnętrznych realizowanych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie

A10: Rozesłanie wiadomości mailowej do wszystkich pracowników naukowych (R1-R4) informującej o zamieszczeniu na stronie Biblioteki Głównej UEK (w zakładce Repozytorium) zasad korzystania z Open Access.

Mail informujący, w którym miejscu można zapoznać się z zasadami korzystania z Open Access został rozesłany w dniu 10.03.2022. Strona z zasadami: https://bg.uek.krakow.pl/?q=pl/zbiory/otwarta-nauka/publikowanie-w-open-access

A11: Prowadzenie szkoleń dla pracowników, w szczególności nowozatrudnionych, z zakresu zarządzania projektami i własności intelektualnej oraz szkoleń dotyczących pozyskiwania środków zewnętrznych na badania naukowe.

Szkolenie: „Zarządzanie projektami badawczymi”; organizator: Katedra Procesu Zarządzania; data szkolenia: 14.04.2021 r., godz. 18:00 – 19:30.

Szkolenie: „Pozyskiwanie dodatkowych źródeł finansowania nauki dla biur nauki i pracowników naukowych”; Organizator Clarivate; Data szkolenia:
12.06.2024, godz. 11:00 – 12:00.

Szkolenie: „Projekty badawcze finansowane przez Narodowe Centrum Nauki”; 04 maj 2021.

Szkolenie: Prawo własności intelektualnej w praktyce dydaktycznej (kurs Moodle).

W planie studiów Szkoły Doktorskiej znajdują się zajęcia: np. Kierunek Zarządzanie, plany na 2024/2025 zimowy, przedmiot: Ochrona własności intelektualnej (E3, 15 godz.) (autorem jest dr hab. Bartłomiej Biga, Katedra Polityk Publicznych).

A12: Opracowanie rocznego planu działań upowszechniających i promujących wyniki B+R – zarówno wydarzeń organizowanych w UEK, jak i udziału UEK w wydarzeniach zewnętrznych (np. Festiwalu Nauki) (upowszechnienie poprzez utworzenie podstrony z rocznym planem działań w witrynie internetowej Uniwersytetu z coroczną aktualizacją).

do realizacji

A13: Utworzenie bazy inicjatyw z obszaru społecznej odpowiedzialności inicjowanych i realizowanych przez pracowników UEK (upowszechnienie poprzez utworzenie podstrony w witrynie internetowej UEK z coroczną aktualizacją).

A14: Przygotowanie nowego Regulaminu Pracy Uniwersytetu Ekonomicznego w  Krakowie

Załącznik do Zarządzenia Rektora nr R-0201-41/2019 z dnia 16 września 2019 roku wraz ze zmianami w 2021 i 2023 r.

A15: Powołanie Pełnomocnika ds. Równouprawnienia, którego zadaniem byłaby m.in. bieżąca diagnoza kwestii dyskryminacji (nie tylko płciowej), wsparcie osób pokrzywdzonych.

Pełnomocnik Rektora ds. Równego Traktowania (Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.5.2022 z dnia 14 stycznia 2022 roku w sprawie wprowadzenia procedury przeciwdziałania dyskryminacji w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie)

A16: Opracowanie w UEK procedury zgłaszania przez pracowników przypadków dyskryminacji w pracy.

Zarządzenie nr R.0211.5.2022 wydane przez Rektora UEK, z dnia 14.01.2022, w sprawie wprowadzenia procedury przeciwdziałania dyskryminacji w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

A17: Opracowanie dobrych praktyk uwzględniających zasadę niedyskryminacji w składach komisji oraz innych ciałach uczelnianych.

A18: Nowelizacja systemu oceniania pracowników naukowych (R1-R4) zgodnie z nowymi wymogami Ustawy oraz Europejskiej Karty Naukowca, w tym m.in.:

w trakcie realizacji

  1. wprowadzenie do formularza oceny pracowników naukowych (R1-R4) kryterium – inne doświadczenia zawodowe niż akademickie, np. zdobyte w biznesie, sektorze publicznym;

  1. skwantyfikowanie działalności niemierzalnej bibliometrycznie oraz upowszechnienie dobrych praktyk dla stosowania zróżnicowanych kryteriów oceny osiągnięć i dorobku naukowego (np. związanych z nauczaniem, opieką naukową, kierowaniem kołami naukowymi, pracą zespołową, transferem wiedzy, zarządzaniem badaniami naukowymi oraz działaniami w zakresie innowacji i szerzenia świadomości naukowej w społeczeństwie, a w przypadku kandydatów z doświadczeniem w sektorze przemysłu zwrócenie uwagi na ich wkład w patenty, opracowania lub wynalazki).

A19: Organizowanie szkoleń dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze z zakresu oceniania pracowników oraz przekazywania informacji zwrotnej (budowanie świadomości roli przełożonego w procesie oceny i rozwoju pracownika).

w trakcie realizacji

A20: Opracowanie Zarządzenia Rektora UEK w sprawie ogólnych zasad polityki rekrutacji oraz procedury ich realizacji zgodnie z dobrymi praktykami OTM-R z uwzględnieniem także procedur i zasad zatrudniania wykładowców i badaczy zagranicznych, w szczególności zawierających:

Zarządzenie nr R.0211.39.2024 wydane przez Rektora UEK, z dnia 13.09.2024, w sprawie wprowadzenia Wytycznych w zakresie polityki zatrudniania nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

  1. opis kwalifikacji zawodowych i zakres obowiązków dla grupy kandydatów na pracowników naukowych (R1-R4), które zostaną umieszczane w formularzach konkursów;

  1. wykaz dokumentów wymaganych od kandydata;

  1. kryteria oceny kwalifikacji nieformalnych (związanych z danym stanowiskiem, jednak niepotwierdzonych certyfikatami i dyplomami), doświadczenia w zakresie mobilności;

  1. częściowo ustrukturyzowane wywiady z kandydatami;

  1. wewnętrzne wytyczne dotyczące powoływania komisji rekrutacyjnej, jak również jej działania przy ocenie kandydatów dla wszystkich stanowisk naukowych (R1-R4);

  1. wymagania wobec członków komisji rekrutacyjnej w zakresie ich kwalifikacji, praktyki zawodowej oraz doświadczenia w ocenie kandydatów;

  1. szkolenia dla członków komisji rekrutacyjnej z zakresu dobrych praktyk stosowanych w procesach rekrutacyjnych;

Sekcja Rozwoju Zasobów Ludzkich przeprowadziła szkolenia dla członków 4 komisji z Kolegiów (w których uczestniczyły także osoby odpowiedzialne za obsługę administracyjną kolegiów).

  • 8 listopada 2024 r. Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa – dyscyplina ekonomia i finanse i dyscypliny nauki prawne (hybrydowo)
  • 13 listopada 2024 r. – Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa dyscyplina ekonomia i finanse i dyscypliny nauki prawne (hybrydowo)
  • 18 listopada 2024 r. Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej (zdalnie) – na prośbę Pana Dziekana dostęp do szkolenia mieli także wszyscy kierownicy Katedr z KGAP
  • 19 listopada 2024 r. Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości (hybrydowo)

Planowane są kolejne szkolenia. Materiały dla członków komisji zostały udostępnione on-line w intranecie

  1. wzory formularzy e-rekrutacji;

  1. publikację online polityki OTM-R w j. polskim i j. angielskim na stronie internetowej UEK;

Wytyczne w zakresie polityki zatrudniania nauczycieli akademickich w UEK zostały zamieszczone na stronie Działu Zasobów Ludzkich:

  1. informację o adresie strony internetowej prezentującej założenia polityki OTM-R w dokumentach przekazywanych przy podpisywaniu umowy o pracę.

A21: Coroczna ocena przebiegu procesu rekrutacji według kryteriów OTM-R (publikacja raportu w formie elektronicznej).

A22: Wyznaczanie wartości następujących wskaźników opisujących proces rekrutacji:

Wartości wskaźników zostały zamieszczone w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku (link powyżej)

  1. liczba kobiet i mężczyzn aplikujących i zrekrutowanych,

Dane podane w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku

  1. udział procentowy kobiet i mężczyzn w liczbie osób zrekrutowanych,

Dane podane w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku

  1. udział procentowy kobiet i mężczyzn w liczbie kandydatów aplikujących,

Dane podane w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku

  1. liczba aplikujących spoza UEK,

Dane podane w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku

  1. liczba aplikujących z zagranicy,

Brak możliwości przygotowania zestawienia ze względu na niebezpieczeństwo dyskryminacji związane ze zbieraniem tego typu danych

  1. liczba aplikujących z grup niewystarczająco reprezentowanych (zidentyfikowanych przez Pełnomocnika Rektora ds. Równego Traktowania),

Pełnomocnik powołany w oparciu o Zarządzenie Rektora nr R. 0211.5.2022

Brak możliwości przygotowania zestawienia ze względu na niebezpieczeństwo dyskryminacji związane ze zbieraniem tego typu danych

  1. liczba skarg z powodu uciążliwych procedur rekrutacyjnych,

Dane podane w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku

  1. relacja liczby skarg do liczby kandydatów aplikujących, którzy nie zostali ostatecznie zatrudnieni w UEK.

Dane podane w Raporcie oceniającym przebieg procesu rekrutacji nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 2024 roku

A23: Kampania informacyjna dotycząca możliwości współpracy z ośrodkami zagranicznymi w formie wiadomości mailowych wysyłanych do wszystkich pracowników naukowych (R1-R4).

Kampania informacyjne jest realizowana na bieżąco, np. maile:

22.03.2022, Rekrutacja na wyjazd w ramach programu EDUCATION, Biuro Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia

21.03.2022, program Erasmus+ KA107, Biuro Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia

11.01.2022, Uniwersytet Narodowy Politechnika Lwowska, z Działu Transferu Wiedzy i Projektów UEK

07.12.2021, program Erasmus+ KA131, Biuro Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia

29.07.2021, Zaproszenie do przeprowadzenia cyklu wykładów (30 godz. akademickich) w Vienna University of Economics and Business w okresie marzec-czerwiec 2022 w ramach programu Ceepus,

15.05.2021, Rekrutacja na wyjazdy w ramach programu CEEPUS

06.05.2021, Rekrutacja na wyjazdy w ramach programu Erasmus+KA107

13.04.2021, Partnerstwa Strategiczne – nowe konkursy w ramach programu Erasmus+ KA220-HED

11.03.2021, program Erasmus+ KA103, Biuro Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia

A24: Opracowanie przepisów wewnętrznych dotyczących uznawania zawodu i nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów za granicą oraz nostryfikacji stopni naukowych nadanych za granicą.

Zarządzenie nr R-0201-78/2020 wydane przez Rektora UEK z dnia 26.11.2020 w sprawie przeprowadzania postępowań nostryfikacyjnych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie zmieniające zarządzenie nr R-0201-53/2019

A25: Dostosowanie Regulaminu Pracy w zakresie możliwości korzystania z urlopów i staży naukowych do obowiązujących zapisów Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668).

Załącznik do Zarządzenia Rektora nr R-0201-41/2019 z dnia 16 września 2019 roku.

A26: Dokonanie zmian zasad korzystania z infrastruktury badawczej.

———-.

A27: Opracowanie nowego regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Tekst jednolity – brzmienie obowiązujące od 7 stycznia 2021 r. (załącznik do Zarządzenia Rektora nr R-0201- 85/2020 z dnia 23 grudnia 2020).

A28: Monitorowanie w raporcie rocznym OTM-R udziału procentowego kobiet w składach komisji i innych organach UEK.

do realizacji

A29: Opracowanie ścieżek karier zawodowych dla każdej grupy pracowników naukowych (R1-R4).

Ścieżki karier zawodowych dla pracowników naukowych w UEK są zgodne z wytycznymi Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce

Zarządzenie nr R.0211.20.2024 wydane przez Rektora UEK z dnia 03.06.2024 w sprawie zasad zatrudniania nauczycieli akademickich Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie ze stopniem doktora na stanowisku profesora uczelni w grupie pracowników dydaktycznych (zarządzenie uchyla/traci moc R.0211.61.2023).

A30: Wytypowanie stanowiska w Dziale Transferu Wiedzy i Projektów Międzynarodowych, do którego zostaną przypisane obowiązki w zakresie kształtowania rozwoju kariery zawodowej pracowników naukowych (R1-R4).

Sekcja Organizacji Działalności Naukowej, Upowszechniania Nauki i Studenckiego Ruchu Naukowego.

A31: Opracowanie i umieszczanie na stronie internetowej Działu Nauki opisów procedur w zakresie najczęściej rozpatrywanych spraw.

Na stronie https://nauka.uek.krakow.pl/  znajdują się m.in.:

  • regulamin nagród za działalność naukową z wnioskami,
  • informacja jak ubiegać się o stypendium młodego naukowca
  • informacje jak ubiegać się o urlop doktorski i płatny urlop dla celów naukowych

A32: Dostosowanie harmonogramów zajęć dydaktycznych nowo zatrudnionych pracowników naukowych do terminów szkoleń wyznaczonych przez Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej.

Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.70.2024 z dnia 23 grudnia 2024 roku w sprawie Zasad organizacji i prowadzenia programu szkoleniowego Szkoła Podstaw Dydaktyki Akademickiej w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

A33: Zamieszczanie na nowej stronie internetowej Uczelni informacji o sukcesach pracowników naukowych (R1-R4) oraz absolwentów UEK.

Informacje o sukcesach pracowników naukowych (R1-R4) są na bieżąco zamieszczane na Stronie Głównej UEK.

A34: Umieszczanie na stronie internetowej Centrum Językowego UEK informacji (linków) nt. ofert doskonalenia kompetencji językowych dla pracowników naukowych (R1-R4).

Strona https://cj.uek.krakow.pl/site

Oferty dla pracowników są przesyłane mailowo, np. mail z 24.01.2022 r. 28.10.2021, 18.10.2021, 23.02.2021

A35: Opracowanie na stronie internetowej Centrum Monitoringu i Promocji Jakości Kształcenia opisu bieżących projektów, naboru zgłoszeń do nowych projektów oraz opisu procedur w zakresie ubiegania się o uczestnictwo w projektach doskonalących kompetencje dydaktyczne pracowników naukowych (R1-R4).

Centrum Jakości Kształcenia  https://cjk.uek.krakow.pl/

A36: Wprowadzenie na stronie internetowej Biblioteki Głównej UEK odnośnika do nowości publikacyjnych pracowników naukowych (R1-R4) wraz z możliwością wyszukiwania złożonego.

https://bazybg.uek.krakow.pl/multi/info/nowosci

Informacja o wprowadzeniu odnośnika w mailu do pracowników z dnia 22 kwietnia 2022 r.

A37: Zorganizowanie przez Szkołę Doktorską szkoleń w zakresie rozwoju zawodowego młodych naukowców i systemu mentoringu skierowanych do pracowników naukowych, obejmujących po raz pierwszy opiekę naukową nad początkującymi naukowcami (doktorantami).

do realizacji

Informacje dla opiekunów naukowych doktorantów SD UEK są prezentowane przez Dyrektora SD UEK w trakcie spotkań inaugurujących kształcenie w SD UEK (na początku danego roku akademickiego).

A38: Opracowanie zasad współpracy pomiędzy opiekunem naukowym a doktorantem.

Działania wpisane są w program dydaktyczny realizowany w ramach Szkoły Doktorskiej oraz Programu Doktorskiego. Mail wewnętrzny z dnia 25.01.2022.

https://dr.uek.krakow.pl/szkola-doktorska/

Zasady współpracy opiekuna naukowego (promotora) z doktorantem zostały opublikowane na stronie Szkoły Doktorskiej UEK.

A39: Organizowanie seminariów naukowych przez Szkołę Doktorską oraz Korporację Absolwentów i Stowarzyszenie Absolwentów, z udziałem przedsiębiorców działających w Konwentach Przedstawicieli Otoczenia Społeczno-Gospodarczego Uczelni lub Radach Dyrektorów, podczas których będą prezentowane założenia badawcze przygotowywanych projektów naukowych.

Założenia badawcze w postaci indywidualnych planów badawczych prezentowane są przez doktorantów w trakcie otwartych spotkań naukowych. Ww. spotkaniach mogą wziąć udział pracownicy i doktoranci UEK jak również zaproszeni przez promotorów przedstawiciele środowiska naukowego spoza UEK oraz otoczenia społeczno-gospodarczego.

A40: Dodanie do planu studiów Szkoły Doktorskiej zajęć dotyczących współpracy młodych naukowców z biznesem i instytucjami sektora publicznego.

do realizacji

Doktoranci SD UEK uczestniczą w zajęciach dotyczących m.in. aplikowania o granty (do 2023/24 zajęcia prowadził dr hab. Szymon Walczak) i ochrony własności intelektualnej (dr hab. Bartłomiej Biga). Dodatkowo doktoranci są zapraszani do udziału w wykładach prowadzonych przez zagranicznych gości.

A41: Opracowanie procedury wdrażania i adaptacji nowego pracownika do pracy w katedrze oraz zasad sprawowania opieki naukowej przez kierownika katedry nad nowo zatrudnionymi pracownikami w zależności od posiadanego przez nich stopnia/tytułu naukowego oraz stażu pracy.

W roku akademickim 2024/2025 przeprowadzono pilotaż działań koncentrujących się na wsparciu nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich.

Koncepcja wdrażania nowego nauczyciela akademickiego zatrudnionego w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie ma na celu ułatwienie adaptacji zrekrutowanym pracownikom, z naciskiem na to, by pierwsze chwile w nowej pracy budziły dobre skojarzenia. W przyjętej formule onboardingu zachowano balans między natłokiem informacji i procedur z budowaniem relacji i znajomości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
W procesie adaptacji nacisk położono na współpracę różnych jednostek uczelnianych, przemyślaną komunikację, aktualność informacji, wykorzystanie dostępnych i różnorodnych narzędzi.
Proces onboardingu objął szereg działań zmierzających do tego, by każda osoba rozpoczynająca pracę w UEK znalazła swoje miejsce w jednostce (np. katedrze, instytucie, Kolegium), jak również w całej społeczności akademickiej. W ramach wsparcia adaptacji nowy pracownik otrzymał kompendium wiedzy o Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Opracowano także Przewodnik dla kierownika Katedry oraz Poradnik dla opiekuna katedry.
W pierwszym dniu pracy zorganizowano spotkanie adaptacyjne połączone ze szkoleniem BHP oraz ws ochrony danych osobowych w pracy nauczyciela.

Spotkanie Władz Rektorskich z nowo zatrudnionymi nauczycielami akademickimi w dniu 1.10.2024 r. (szczegóły spotkania w linku)

Spotkanie adaptacyjne nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich 1.10.2024
Spotkanie adaptacyjne nowo zatrudnionych nauczycieli akademickich1.10.2024